Режим
- Режим роботи, обумовлений програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років "Дитина".
- Забезпеченість оптимального рухового режиму протягом дня в усіх вікових групах.
- Диференційований підхід до режиму дня з урахуванням стану здоров'я дитини.
Харчування
- Забезпечення оптимальної калорійності збалансованого харчування через перспективне 10-денне меню.
- Організація 3-разового харчування.
- Вітамінізація їжі.
- Широке використання лікувальних можливостей часнику, цибулі, цитрусових, меду.
- Навчити дітей розуміти роль раціонального харчування, дотримуватись гігієни під час їжі, формувати культурно-гігієнічні навички.
- Контроль за харчуванням дітей.
Фізвиховання
- Систематичне проведення різноманітних форм фізичного виховання.
- Пошук нових ефективних форм фізвиховання.
- Широке застосування оздоровчих заходів під час фізвиховання: самомасаж, дихальна гімнастика, попередження плоскостопості, загартування, ароматерапія.
Збереження дитячої психіки
- Створення психологічного комфорту для перебування дітей в дитячому садку.
- Проведення сеансів психогімнастики з дітьми старшого дошкільного віку.
Загартування
- Загартування повітрям (під час проведення ранкової гімнастики, гімнастики пробудження, перебування на свіжому повітрі).
- Загартування водою (умивання, обливання рук до ліктя, полоскання горла, купання у басейні влітку).
- Загартування сонцем (під час прогулянок).
- Ходьба босоніж (після сну, під час ранкової гімнастики, гімнастики пробудження) протягом 5-10 хвилин.
- Перебування у приміщенні в полегшеному одязі.
Лікувально-профілактична робота
- Виявлення стану здоров'я і фізкультурної групи кожної дитини (на початку року).
- Регулярний медичний контроль за станом здоров'я дітей.
- Виховання у дітей позитивного ставлення до антропометрії, медичних обстежень, профілактичних щеплень.
- Дотримання адаптаційного періоду після перенесеної хвороби та при вступі до ДНЗ.
- Активізація роботи зі зниження захворюваності, проводити щоквартальний аналіз захворюваності по групам.
- Щоквартально порівнювати по групам індекс здоров'я.
- Не допускати переохолодження дитячого організму та його перегріву. З цією метою слідкувати за відповідністю одягу порі року, послідовністю одягання та роздягання дітей.
- Налагодити чітку лікувально-оздоровчу роботу за такими аспектами:
- самомасаж (профілактичний - на період піку інфекційних хвороб, повсякденний - на підвищення загального тонусу);
- лікувальна фізкультура (на попередження плоскостопості, порушення постави, дихальна оздоровча гімнастика);
- ароматерапія (періодичні 3-тижневі курси використання подушок з травами) за погодженням із батьками;
- полоскання горла (тижневі курси содовим розчином) з обліком у зошиті;
- пиття відстояної води з медом натщесерце за погодженням із батьками;
- проведення елементів психогімнастики з метою корекції емоційного стану дітей.
Забезпечення у дітей формування основ валеологічного світогляду
- Формування елементарних уявлень, понять та знань про складові здоров'я дитини та вплив довкілля, суспільства і надбань народної валеології на його зміцнення.
- Формування практичних умінь та навичок для зміцнення здоров'я дитини.
- Вихованя у дітей інтересу до зміцнення свого здоров'я, здоров'я батьків, бажання вести здоровий спосіб життя.
Екологічне виховання
- Створення екологічно обґрунтованих умов для організації ігрової, трудової, навчальної та іншої діяльності дітей.
- Розвиток естетичного відчуття світу природи.
- Суб'єктивізація стосунків з ним.
- Засвоєння елементів екологічної культури (історія, державність, народна медицина свого краю тощо).
- Розвиток уявлень про взаємозв'язки у природі.
- Формування постійної потреби у зміцненні й збереженні власного здоров'я та здоров'я інших людей.
- Засвоєння перлин народної мудрості про дбайливе ставлення до природного оточення.
- Виховання справжньої любові до природи, бажання піклуватися про рослини і тварин, різко негативне ставлення до їхнього знищення.
- Стимулювання допитливості та зацікавлення у пізнанні природи.
- Формування навичок культурної поведінки у довкіллі.
Робота з батьками
- Анкетування батьків з метою виявлення їхньої думки щодо організації оздоровлення в умовах дитячого садка.
- Ознайомлення батьків з формами роботи з оздоровлення в умовах дитячого садка.
- Проведення бесід, консультацій з даного питання.
- Ппроведення роз'яснювальної роботи серед батьків щодо профілактики захворювань, організації здорового способу життя.
- Посильна участь батьків в організації оздоровлення дітей в умовах дитячого садка.
Коментарi