/Files/images/proekti/Ранок.gif

Головна мета програми "Крок за кроком" - підготувати дитину до життя в мінливому світі, формувати стійке прагнення і вміння вчитися самостійно.

В основі програми "Крок за кроком" лежить відданість принципам демократії.
Одне з найважливіших завдань програми "Крок за кроком" - виховати в дітях такі якості, як допитливість, безпосередність, розвинути уяву і почуття прекрасного, навчити критично оцінювати явища і судження.
На основі цих ідей програма ставить чотири цілі:
• сприяти формуванню особистостей, які будуть навчатися протягом усього життя;
• створювати таке середовище навчання, яке засноване на взаємній повазі і демократичних принципах;
• забезпечувати спадкоємність розвивального навчання;
• створювати умови для того, щоб діти здобували навчальні, художні, естетичні та практичні вміння та навички для успішної самореалізації в демократичному суспільстві.

Концепція програми «Крок за кроком» з самого початку не сприймається як щось зовсім незвичне та незнайоме. Проблеми індивідуально-особистісного, розвивального навчання, педагогіки співробітництва, гуманістичні підходи в роботі з дітьми порушились в нашій країні давно, але як окремі питання. А програма «Крок за кроком» пропонує їх комплексне розв'язання.

Основа програми «Крок за кроком» - гуманістичний підхід до освіти дітей, побудований на засадах гуманістичної психології і педагогіки, який передбачає повагу до особистості дитини, підкреслення її унікальності, схвалення, заохочення, свободу вибору. З принципом гуманізації тісно пов'язаний принцип природовідповідності - дитина згідно концепції програми є центром навчального процесу.

Піклування одне про одного, відчуття безпеки, якої вистачає для того, аби ділитись важливими ідеями, думками, готовність допомагати друзям - це саме ті якості, що віддзеркалюють сутність даної інноваційної технології.

Однією з форм роботи є ранкова зустріч.
Практика ранкової зустрічі — одна із перших методик, орієнтованих на дитину, яку застосовує педагог у програмі «Крок за кроком».

На початку дня діти збираються, щоб привітати одне одного, вислухати думки друзів, поставити запитання, обговорити новини і розклад дня.
Ранкова зустріч — це спілкування, якого так бракує дітям. Вона допомагає дитині повірити в себе, побачити свою значущість. Найважливішим є те, що вона охоплює цінності, які стають основою для створення відповідальної та дбайливої спільноти дітей.

Ранкова зустріч має специфічну структуру і повинна починатися щоранку, коли всі приходять. Сидячи в колі один напроти одного, кожна дитина вдумливо і поважно вітається з друзями, після чого протягом короткого часу ділиться власним досвідом зі своїми товаришами, які з повагою слухають і ставлять свої запитання, роблять зауваження. Після цього вся група бере участь у короткій, енергійній груповій вправі. Ранкова зустріч для дітей закінчується щоденними новинами, які готує вихователь, щоб підкреслити навчальні завдання цього дня.

Ця зустріч формує колектив, сприяє усвідомленню того, що кожен є важливий, вчить сприймати відмінності, дотримуватись певних “законів” групи. Діти чекають ранкової зустрічі. Для них це - цікава гра. А для педагога – це ще одна ефективна і цікава форма роботи з малюками та батьками. А в часі вона займає всього 20-25 хвилин.

Регулярність ранкових зустрічей дозволяє повторювати та практикувати риси характеру і поведінки, яких ми прагнемо досягти.

Ранкові зустрічі допомагають:
- навчати дітей піклуватись про себе та інших;
- створювати чутливу, відповідальну та дружелюбну атмосферу дня;
- встановлювати ритуали та розклад дня;
- забезпечувати можливості участі кожного й усіх;
- навчати важливим навчальним умінням, зокрема слуханню, мовленню, виділенню інформаціі, вирішенню проблем, прийняттю рішень, читанню. письму та математичним навичкам.

Ранкові зустрічі дозволяють набувати необхідних навичок спілкування вільно й невимушено, розпочинати новий день навчання у дошкільному закладі з позитивних емоцій кожного разу цікаво й кожного разу по-іншому. Як правило, більшість батьків прихильно і з великим зацікавленням ставляться до таких форм роботи, адже саме вони найбільше зацікавлені у збереженні психічного здоров’я власних дітей. Діти навчаються ефективно спілкуватися, слухати та чути один одного, ставити запитання та відповідати на них, дружити, поважати думку іншого, бути толерантними, радіти за друзів.

Є певна структура ранкової зустрічі, яка передбачає: вітання, обмін інформацією, групове заняття, щоденні новини.

Такі заняття дають змогу опанувати різноманітні соціальні та навчальні навички, об'єднують дитячий колектив. Під час цих занять діти вчаться:
- висловлювати свої думки таким чином, щоб їх зрозуміли інші;
- уважно слухати, коли говорять інші;
- розв'язувати власні проблеми за допомогою слів;
- пропонувати свої ідеї групі.

"Доброго ранку! Ми раді, що ви тут!" Посібник для педагогів з проведення ранкової зустрічі

Кiлькiсть переглядiв: 1111

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.